A tavasz és diéta kézenfogva jár

2018-05-17 08:16:57

Február végén, március elején gyakorlatból tudjuk, hogy vágyunk a könnyedébb mozgásra, feszesebb bőrre, a hason és egyéb tájakon felhalmozódott felesleg eltávolítására.


Jól tudjuk, hogy a tavaszi diéta testünk számára rendkívül fontos. A rövidebb-hosszabb ideig tartó böjt is azt a célt szolgálja, hogy a leülepedett salak- és méreganyagok rövid időn belül eltávozzanak.
Amennyiben nem szeretnél szigorú méregtelenítésbe kezdeni, így ajánlok Neked olyan zöldségeket, melyek sokat segítenek a fogyókúrában, méregtelenítésben. Ha ezeket fogyasztod, rengeteg vitaminnal, ásványi anyaggal táplálják szervezetedet, megőrizve az erőnlétedet, ugyanakkor hatékony zsírégető hatásúak.

A rostdús ételek erősítik az immunrendszert, méregtelenítő hatásuk következtében a szervezet tisztulása által a bőröd is üdébb, puhább, feszesebb lesz. A zöldségek gyakorlatilag 0-kalóriásak, nyersen és párolva bármilyen mennyiségben fogyaszthatóak!


méregtelenítés zöldségekkel

Ezeket a zöldségfélék kihagyhatatlanok a tavaszi diéta összeállításakor:

CÉKLA

Egyik kedvenc! Neked is? A cékla télen és tavasszal tesz jó szolgálatot, hiszen vitaminokban gazdag, ásványi anyagok garmadája található benne. Remek antioxidáns. Sok-sok kalcium, kálium, foszfor, vas található benne. Kiváló antioxidáns. A vérerek tágításában egyedülálló segítséget nyújt a cékla, céklalé. Változatosan elkészíthető, ízesíthető nyersen, főzve, párolva, sütve.

 

KÁPOSZTA

Ez az, amit nem lehet kihagyni! A káposzta gyorsítja az emésztést, hatékonyan méregteleníti a szervezetet, vízhajtó hatású. A káposzta páratlan immunerősítő. Rengeteg ásványianyagot, vitamint tartalmaz. Nyersen C-vitaminban gazdag. Savanyú káposzta érlelésekor csodás méregtelenítő, fogyókúrás, tápláló ételt kapunk. A káposzta változatosan elkészíthető, a diéták elképzelhetetlenek káposzta nélkül. További óriási előnye, hogy rendkívül pénztárcabarát zöldségféle az év szinte bármelyik szakában.

 

 

UBORKA

Tavasszal kissé költséges, az egészségre gyakorolt hatása viszont kárpótol. Tudtad, hogy az uborka 90 %-a víz? Ez azt jelenti, hogy a napi folyadékfogyasztásodat is kiegészíti. Rostokban, B- és C-vitaminban gazdag, remek méregtelenítő hatású. Az uborkát nem ajánlott megmosni, hiszen a héja is gazdag ásványi anyagokban. Kalória nincs benne, ezért mértéktelenül fogyasztható fogyókúra idején is.

 

HAGYMA

A népi gyógyászatban régóta ismert, kedvelt zöldségféle a vöröshagyma, lilahagyma és a fokhagyma. Nyersen fogyasztva vízhajtó, baktériu- és vírusölő tulajdonságúak. Tisztítják a légutakat, tápanyagcsatornát. Vér- és értisztító hatásuk közismert, általános regeneráló, vitalizálók a hagymafélék mindegyike.